Kundtjänst

Välj det som passar bäst





Välj en anledning (obligatorisk)
FelbeställningÅngra köpMottagit fel varaDefektAnnat


Välj fler eller ett rätt alternativ (obligatorisk)
Obruten förpackningHar öppnat varanHar använt varan

Köp & Leveransvillkor

Bekräftelse

Genom att du godkänner dessa köpevillkor och din order, uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. SkyOffice i Västerås HB reserverar sig dock från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan vi inte leverera enligt orderbekräftelse kommer kund kontaktas om detta via e-post.

Åldersgräns

Vi tillämpar 18-års åldersgräns vid köp av alla våra produkter. Detta gäller även för produkter som inte regleras av tobakslagen, som exempelvis batterier och bomull. Vi förbehåller oss rätten att kontakta polis vid misstanke om langning till minderåriga, då detta är olagligt enligt svensk lag från och med 1:a Juli 2017.

Betalningsalternativ

Betalningar hos oss går via Klarna Bank AB, som erbjuder köp via faktura, delbetalning, och kortbetalning, Swish betalningar går via Getswish AB.

Klarna Bank AB kan komma att utföra en kreditupplysning om mer underlag behövs. För frågor om kreditupplysningar ska du som kund kontakta Klarna Bank AB, då vi som butik aldrig själva hanterar eller begär kreditupplysningar: Klarna Kundservice

Priser och avgifter

Samtliga priser är inklusive moms och exklusive frakt. I kassan kan du se slutpriset för din beställning inklusive eventuella avgifter, moms och frakt. Vid köp via delbetalning eller faktura Klarna Bank AB ut extra avgifter och eventuella räntor.

Fraktavgifter

Fraktavgiften som tas ut visas i kassan i samband med beställningen. Överstiger ditt ordervärde 500 kr och ska skickas inom Sverige, så tas inga fraktavgifter ut.

Orderbekräftelse

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ett SMS eller e-postmeddelande som innehåller eventuellt kollinummer på din försändelse.

Leveranser

Vi levererar till privatpersoner via PostNord. Alla leveranser sker endast till platser inom Sverige. Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (Postens leveranstid tillkommer). Under långhelger, högtider och röda dagar kan leveransen ta något längre tid, då PostNord endast arbetar på vardagar och kan i dessa tillfällen ha förseningar.

Om din order innehåller restnoterad kan vi delleverera din order. Vi kontaktar dig om så är fallet. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager. Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Fraktsätt

PostNord Varubrev

Varubrev är det billigaste alternativet och är ej spårbart.

Spårning: Nej
Levereras till: Brevlåda om det får plats, annars postombud.
Leveranstid: 1-3 vardagar efter inlämning
Avisering via SMS/E-post: Ja
Kräver beställarens legitimation: Nej

PostNord MyPack Collect

MyPack Collect är ett tryggt och säkert fraktalternativ med full spårning.

Spårning: Ja
Levereras till: Postombud
Leveranstid: 1-3 vardagar efter inlämning
Avisering via SMS/E-post: Ja
Kräver beställarens legitimation: Ja

PostNord Rekommenderat Brev

Dessa är fullt spårbara och måste hämtas ut av beställaren hos dennes närmsta postombud. Legitimation och underskrift krävs. Detta är det absolut snabbaste och säkraste fraktalternativet vi erbjuder.

Spårning: Ja
Levereras till: Postombud
Leveranstid: 1-2 vardagar efter inlämning
Avisering via SMS/E-post: Ja
Kräver beställarens legitimation: Ja, samt underskrift

Returer

Kontakta oss alltid innan retur. Returer ska skickas som paket eller brev. Returer får inte skickas mot postförskott. Skicka alltid med faktura/följesedel, retursedel och ange returorsak. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning. Kontakta oss för att få en retursedel eller använd returformuläret på vår hemsida:

Returformulär: TYCK HÄR >>

Returadress

Om du vill returnera en vara, ska du alltid kontakta oss innan för att returen ska vara giltig. Vår returadress är följande.

Sky Office i Västerås HB
Sturegatan 10
72213 Västerås

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar utav oss. Ångerfristen börjar löpa när du mottagit din vara. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i samma skick som när den skickades, betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalt för varan. Returnerade varor ska vara i oförändrat skick.

Du som kund står för porto när du returnerar en vara via din ångerrätt. Paketera varan väl eftersom du som kund har ansvar över produkten tills den når oss.

Vid retur av en hel order återbetalar vi även fraktkostnaden och eventuell fakturaavgift som debiterades vid köpet. Vid retur av delar av en order återbetalas inte fraktkostnaden eller fakturaavgiften.

E-juice och 18650-batterier innefattas inte av ångerrätten då dessa är förbrukningsvaror, som vi inte kan veta om de har mixtrats med eller använts. Vid köp av coils (förbrännare) där varje coil är förseglad, så gäller inte ångerrätten om någon av dessa bryts.

Garanti & reklamation

Vi ser att du kontaktar oss inom skälig tid om du märker att din vara skulle vara defekt. Returer måste skickas kompletta med originalförpackning och allt medföljande innehåll. För produkter som är trasiga på grund av felaktig användning eller har självförvållade skador gäller inte någon garanti. Garantin är helt personlig och gäller endast för beställaren. Garantin gäller inte på våra förbrännare (coils) och e-juicer då dessa är förbrukningsvaror. Returer ska endast skickas som paket eller brev efter att vi har mottagit din reklamation och vara framme hos oss i bra skick inom 14 dagar. Har vi gjort ett nyutskick men inte mottagit returen, så förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för varans kostnad. Får ej skickas mot postförskott.

Skulle den returnerade varan vara slut i lager när den returneras vid garanti, förbehåller vi oss rätten att erbjuda en likvärdig produkt som ersättning i överenskommelse med kund.

Batterier & mekaniska moddar: 3 månader
Startkit: 3 månader
Clearomizer & laddare: 1 månad
Förbrännare (coils) & e-juicer: Ingen garanti
Övriga produkter: 1 månad

Det är fraktfritt att göra en reklamation när du använder vår returfraktsedel, som vi skickar till din brevlåda. Önskar du mottaga denna via mail i form av PDF, så kan vi ordna detta. Vill du hellre returnera varan självbekostat för att snabba på ärendet, behöver du först informera oss om detta då vi behöver spårningsinformationen.

Saknade varor eller felleverans

Saknade varor eller felleverans skall anmälas till oss inom 7 dagar från och med leveransdatum. Vid fellevererad vara är det viktigt att du inte använder varan, då du inte kan reklamera den efter detta.

Outlösta/outhämtade paket

Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Sky Office i Västerås HB kunden en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen och som PostNord fakturerar oss för vid retur, f.n. 250:-. Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

Giltighetstid och fel i publicering

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas. Vi förbehåller oss även rätten att kontakta beställaren för korrigering av pris i efterhand om vi angett ett felaktigt pris på en produkt.

Kontroll av varor

Vid vissa tillfällen gör vi stickprovskontroller av våra produkter för att försäkra oss om att vi endast säljer autentiska varor. Vi är noga med att aldrig sälja några kopior, därför kan det vid få tillfällen medfölja verifikationskoder som redan är skrapade samt öppnade förpackningar. Ingen vara har blivit använd, utan endast kontrollerad.

Tvister

Vid eventuella tvister är vårt mål att alltid komma fram till bästa möjliga lösning för ärendet. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN.

Behandling av personuppgifter

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter, vänligen besök vår Integritetspolicy.

Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Batterier

Vi tar inte ansvar för konsekvenser avseende felaktigt användande av de batterier vi säljer. Kunden ansvarar själv för att dessa används på ett varsamt och korrekt sätt.

Ändrat förfogande

Om du av någon anledning behöver utöka liggetid eller vill låta någon annan hämta ut din försändelse, så går detta att lösa så länge du har valt fraktsättet MyPack Collect eller Rekommenderat Brev – samt ej har beställt via faktura eller delbetalning.

Den nya personen måste uppvisa legitimation i form av bild bifogat i mailkonversation med oss så att vi kan verifiera att denne är över 18 år.

Har du beställt via faktura eller delbetalning, så tillåter vi inte byte av mottagare.

Prislista för ändrat förfogande

  • Förlängd liggetid till 30 dagar: 220 kr
  • Ändring av mottagare (samma adress): 180 kr
  • Ändring av adress (samma mottagare): 230 kr

Dessa avgifter avser PostNords priser som de debiterar oss för.

Övrig information

Våra köpvillkor är komplement till Konsumentköplagen (KKL) och Distansavtalslagen. För frågor, kontakta oss via e-post på [email protected]

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

Konsumentverket.se
ARN.se

Adress:

Sturegatan 10

Västerås 722 13


Öppettider:

Måndag 10.00 – 18.00

Tisdag   10.00 – 18.00

Onsdag 10.00 – 18.00

Torsdag 10.00 – 18.00

Fredag  10.00 – 18.00

Lördag: 11.00 – 16.00


AVVIKELSER:

 

 

Telefon:

021-4211280

Mail:

[email protected]


 

För din säkerhet gå igenom våra guides

Batterier

Håll omslaget intakt
Kontrollera alltid att batterierna inte är använda. Om du märker att omslaget runt batteriet är sliten eller lös då är de säkrast att du om wrapar den. Batteri wrap är billigt och väldigt enkelt att sätta på. För instruktioner för hur du enkelt wrapar din batteri kolla på denna video:

Använd rätt batterier
Vissa batterier är bättre för vapes med lågt watt, andra är bättre för sub-ohming och andra används inte alls. När du väljer batterier för din mod, se till att de kommer i lämpliga specifikationer. Läs bara siffrorna på omslaget, eftersom de ofta är vilseledande.

Använd batterilådor
Kasta aldrig batterier i fickor eller påsar när de inte används. Köp plastbatterier i stället eftersom oskyddade batterier kan kortsluta när de kommer i kontakt med metallföremål. Detta kan leda till att ditt batteri explodera.

Se upp för förfalskningar
Förfalskade batterier är tyvärr en sak, med de tre stora (Sony, Samsung, Panasonic) som är de vanligaste förfalskade varumärkena. Cloudvapor.se säljer endast kvalité och original produkter från de olika producenterna.

Låt inte batterierna laddas obevakat
Även om du använder en laddare är det aldrig en bra idé att ladda batterierna, speciellt över natten. Även om det är väldigt sällsynt, är batteriladdare elektroniska enheter och fel är det inte. Håll alltid ögonen på dina batterier och placera dem i batterilåda när du inte är i närheten.

Använd en dedikerad laddare
Ladda batterierna direkt i din mod är möjligt med de flesta enheter nuförtiden, men det är alltid säkrast att använda en dedikerad batteriladdare, så fort batterierna är fulladdade slår batteriladdaren ifrån och slutar ladda.

Batteriladdare
Töm inte batterierna
Om möjligt, försök inte helt tömma batterierna – litiumjonbatterier tenderar att förlora mer kapacitet desto längre laddar du dem. De flesta mods kommer med någon form av batterinivåindikering. Om du tar ut batterierna helt innan de är helt dränerade kommer deras liv, dvs mängden cykler du kommer att kunna få ut av dem.

Undvik extrema temperaturer
Vape batterier kan tolerera låga och höga temperaturer, men du vill inte testa sina gränser. Högre temperaturer kommer att spänna batterierna, vilket gör dem snabbare (eller till och med utluftning), medan kallare temperaturer tar avgift på batterikapaciteten. Se till att du förvarar dem på en sval plats borta från solljus och lämnar aldrig dem på platser som handskfacket på din bil där temperaturer kanske överstiger deras säkerhetsområde. Om du bor i ett område där temperaturen ofta är extrem, bör du överväga att bära enheten och batterierna i en liten isolerad lunchkylare.

Användning av batterier
Du kan använda exakt samma batterier (till exempel ett par Sony VTC5s) och hålla dem gift. Använd dem i par och alltid tillsammans – det är en säker övning. Detta kommer att se till att cellerna får samma antal laddningar / utsläpp och hjälper till att fördröja obalanser i kapacitet och prestanda.

Gifta batterier
Byt ut gamla batterier
Batterierna är bara bra vid vissa cykler (full laddning till full urladdning). Litiumjonbatterier startar utladdningskapacitet och styrka när de används i stor utsträckning under längre perioder. Om du känner att batteriet tar mindre tid att ladda ur, ska du bara byta ut det. Även om du har märkt något ovanligt, byt batterierna efter sex månader till ett år, beroende på hur ofta du använder dem.

Återvinna gamla batterier
Vid byte av gamla batterier ska du alltid återvinna dem istället för att kasta dem bort. En litiumjoncelle kan enkelt kortsluta i papperskorgen, vilket är en allvarlig riskrisk. Dessutom är återvinningsbatterier bra för miljön. Håll koll på batterier och följ säkerhetsanvisningarna vid återvinning av dina gamla batterier.

Nikotinshots blanding
Nikotinshot Guide www.cloudvapor.se

För att spåra din beställning, anger du ditt beställningsnummer och klickar på ”Spåra”. Uppgiften finns i ditt kvitto och i beställningsbekräftelsen du fick via e-post.